PUBLIC GREEN SPACES IN URBAN AREAS IN COLLEGNO

The “Public green spaces in urban areas in Collegno” is a document summarizing and coordinating issues and disciplines involved in the field of public green areas, representing an operational tool through which to define general principles, reference regulations and intervention scenarios on the city’s green ecosystem. Public green spaces area a fundamental adaptive system to regulate the metabolism of cities and generate comfortable outdoor spaces for citizens.

 

The guidelines and strategies described are a tool to orient the design, maintenance and planning of the public green system, which characterizes the quality of the urbanized space. The focuses provide project scenarios with evaluation sheets and pilot projects implemented. The document “Public green spaces in urban areas in Collegno” was developed by a multidisciplinary working group, coordinated by architects Walter Nicolino and Marta Mariani.

 

ITA

“Il verde pubblico in ambito urbano nella città di Collegno” è un documento di sintesi e coordinamento delle tematiche e delle discipline che intervengono nell’ambito del verde pubblico. Rappresenta uno strumento operativo grazie al quale definire principi generali, normative di riferimento e scenari di intervento sull’ecosistema verde della città. Il verde pubblico è un fondamentale sistema adattivo per regolare il metabolismo delle città e generare spazi accoglienti per i cittadini. Le linee guida e le strategie descritte sono uno strumento per orientare la progettazione, la manutenzione e la pianificazione del sistema di verde pubblico che caratterizza la qualità dello spazio urbanizzato. I focus forniscono scenari progettuali con schede di valutazione e progetti pilota realizzati. Il documento “Il verde pubblico in ambito urbano nella città di Collegno” è stato elaborato da un gruppo di lavoro multidisciplinare, coordinato dagli architetti Walter Nicolino e Marta Mariani.

CREDITS
Collegno (TO), Italy, 2021 – completed
Strategic document
Client Municipality of Collegno
Authors Marta Mariani, Walter Nicolino

Design team
Giulio Gonella
Sarah Elena Pischedda
Tommaso Vagnarelli

Consultants
Assessorato alla Città Sostenibile
Dott. Enrico Manfredi – Assessore
Arch. Paola Tessitore – Dirigente settore Urbanistica e Ambiente

Ufficio Ambiente – Aree Verdi
Dott.ssa Elena Casassa
Geom. Luisa Trombella
Dott.ssa Sonia Barbieri

 

 

Share

Contact

ADDRESS
Via Reggio 13
10153 Turin – Italy

view map

PHONE
+39 338 117 89 23

NEW PROJECTS
info@wnastudio.com

VAT NO IT03041110044
SDI KRRH6B9

X

ADDRESS
Via Reggio 13
10153 Turin – Italy

view map

PHONE
+39 338 117 89 23

NEW PROJECTS
info@wnastudio.com

VAT NO IT03041110044
SDI KRRH6B9